Pesanan Penaja

Tuesday, June 15, 2010

Bila member aku dok sorang..

m'mmm.... hujung minggu lepas aku balik ke kampung sebab member aku kawin, seronok aku tengok member-member aku dah nikah... Alhamdulilah dah sampai seru kawin rasanya...

tapi yang lagi best bila kau sampai umah, aku tengok kepala paip kat dapur umah aku dah patah...

yang lagi best.. ada periuk yang hanggit.. sebabkan aku sampai umah sewa dah lewat so aku pun tido la...

morning tadi aku bangun, so aku pun bersiap nak p keja.. yang bestnya air tak dak.. bila aku buka kunci air kat luar umah... habis basah dapur umah aku, aku kupa kepala paip tu dah patah..

Nak buat macama mana, alang-alang dah basah, aku pun buat tak tau so mandi ja la kat toilet.. lepas tu tutup balik air kat luar...

tak pa la, nak tergelak aku bila petang lepas balik umah aku tanya member aku awat ada periuk hangit dalam singki.. dia kata dia masak maggie sampai hangit... aku ketawa tak tertahan.. muka merah jadinya...

aku teringatkan budak umah sewa aku masa belajar dulu... dia tak tahu masak, so satu hari aku suruh dia tolong gorengkan telur macam yang aku dok goreng, dia kata

"Ok! bila lagi nak try.. tui tak?"

aku pun buat tak tau ja la tunggu sambil tengok tv.. dah 5 minit, so aku tanya member aku

"Oit, dah masak belum telur tu?"

dia kata "tunggu... sabar tu separuh daripada iman.. biasa la bila chef masak memang semua tak sabar-sabar nak makan"

aku pun relax ja la... lepak.. tapi aku pelik, lamanya mamat nie masak telur.. aku kata la

"oit, hang goreng telur or tengah bertelur?"

dia kata " relax dulu tak hitam lagi..."

aku jadi confius... telur jadi hitam?... m'mm... baru aku teringat, aku selalu goreng telur letak kicap... aku pun p la dapur.. bila kau tengok kuali... Ya Allah dah berasap kuali tu... rupanya member aku nie tak tau aku letak kicap.....tak sangka dalam dunia yang modern macam nie pun ada member yang macam nie.. last sekali lekat nick name member aku nie Telur...

hanya aku saja yang tau sebab apa nama dia Telur.. huhuhuh.. sorry my friend.. tapi ko antara kawan yang takkan aku lupa, sebab ko boleh menang anugerah home funniest home video...

2 comments:

  1. telur jadi pindang tewww.. uhuhu

    ReplyDelete
  2. Telur pendang tu kan kena rebus dulu ngan pekakas2 dia.. betui tak?

    ReplyDelete